கத்தோலிக கிறிஸ்துவர் மயானத்துள் – பெந்தகோஸ்தே அனுமதி இல்லை- நீர் நிலையில் புதை- தீர்ப்பு
சமரசம் உலாவும் இடத்திலும் பேதம் பார்ப்பதா
ஜூலை 04, 2015
மதுரை:'உலகில் சமரசம் உலாவும் இடம் மயானம்தான். வாழும்போதுதான் போராடுகின்றனர். இறந்தபின் அடக்கம் செய்யும் இடம் தொடர்பாக பிரச்னை தொடர்வது வலியை ஏற்படுத்துகிறது,' என உயர்நீதிமன்ற மதுரைக் கிளை அறிவுறுத்தியது.திண்டுக்கல் அருகே சிறுநாயக்கன்பட்டி ஜோசப்ராஜ், 'ஏ.வெள்ளோடு பொம்மாச்சி கண்மாய் விவசாய நீராதாரமாக உள்ளது. இங்கு 2 உடல்களை அடக்கம் செய்துள்ளனர். அவற்றை அப்புறப்படுத்த உத்தரவிட வேண்டும். இறந்தவர்களின் உடல்களை அடக்கம் செய்ய தடை விதிக்க வேண்டும்,' என உயர்நீதிமன்றத்தில் மனு தாக்கல் செய்தார்.
நீதிபதிகள் எஸ்.மணிக்குமார், ஜி.சொக்கலிங்கம் கொண்ட அமர்வு உத்தரவு: சிறுநாயக்கன்பட்டியில் ரோமன் கத்தோலிக், பெந்தகோஸ்தே கிறிஸ்தவர்கள் வசிக்கின்றனர்.
இறந்தவர்களின் உடல்களை அடக்கம் செய்யும் இடம் தொடர்பாக இருதரப்பிலும் பிரச்னை நிலவியது. அதிகாரிகள் அமைதிப் பேச்சுவார்த்தை நடத்தியுள்ளனர். பெந்தகோஸ்தே பிரிவினருக்கு வேறு இடம் ஒதுக்கப்பட்டது. அது பயன்பாடின்றி இருந்ததால், அங்கு ஆழ்துளை கிணறு அமைக்க ஏ.வெள்ளோடு ஊராட்சி நிர்வாகம் தீர்மானித்தது. இந்நிலையில் மாற்று இடம் இல்லாததால் தற்போது பொம்மாச்சி கண்மாயில் உடல்களை புதைத்துள்ளனர். இக்கிராமத்தில் ஒவ்வொரு மதம், ஜாதிக்கும் தனித்தனி மயானங்கள் அமைத்துள்ளனர். ஜாதி, வகுப்புவாதம் வைரஸ் கிருமிபோல் சமுதாயத்தில் பரவியுள்ளது தெளிவாகிறது.'சமரசம் உலாவும் இடமே நம் வாழ்வில் காணா சமரசம் உலாவும் இடமே...,அரசனும் எங்கே, ஆண்டியும் எங்கே, அறிஞனும் எங்கே, ஆவிபோனபின் கூடுவார் இங்கே', எனவும், 'ஆடி அடங்கும் வாழ்க்கையடா ஆறடி நிலமே சொந்தமடா,' எனவும் சினிமா பாடல்களில் தெளிவுபடுத்தியுள்ளனர்.
உலகில் சமரசம் உலாவும் இடம் மயானம்தான். வாழும்போதுதான் உரிமை, பாரம்பரியம், சொத்துக்களுக்காக போராடுகின்றனர். இறந்தபின் அடக்கம் செய்யும் இடம் தொடர்பாக பிரச்னை தொடர்கிறது. இது இந்நீதிமன்றத்திற்கு வலியை ஏற்படுத்துகிறது. உடல்களை அடக்கம் செய்வது, எரிப்பதில் ஒவ்வொரு மதத்திலும் தனித்தனி மரபுகள் பின்பற்றப்படுகிறது.பெரு நகரங்களில் இடவசதி இல்லாததால், மின்மயானங்கள் அமைத்துள்ளனர். ஆனால், கிராமங்களில் அதிக இடவசதி உள்ளதை பயன்படுத்தி ஒவ்வொரு சமுதாயத்திற்கும் தனித்தனி மயானங்கள் அமைத்துள்ளனர்.
மருத்துவமனையில் நோயாளிக்கு சிகிச்சை அளிக்கும்போது அவர் எந்த மதம், ஜாதியை சேர்ந்தவர் என டாக்டர்கள், ஊழியர்கள் பேதம் பார்ப்பதில்லை. ரத்ததானம் கொடுப்பவர், அதை பெறுபவர் ஜாதி, மதம் பார்ப்பதில்லை. அதுபோல் உடலுறுப்பு தானம் அளிப்பது, பெறுவதில் வேறுபாடு பார்ப்பதில்லை. உயிர் வாழ்வதற்காக யாரும் எந்த வேறுபாடும் பார்ப்பதில்லை.நம் பலமே வேற்றுமையில் ஒற்றுமைதான். இது அரசியலமைப்புச் சட்டத்தில் உறுதி செய்யப்பட்டுள்ளது. நம் பாரம்பரியம், தத்துவம், சகிப்புத் தன்மையை நீர்த்துப்போகச் செய்யக்கூடாது.இப்பிரச்னையில் நிரந்தரத் தீர்வு ஏற்படும்வரை ஏற்கனவே கண்மாயின் ஒரு பகுதியில் பெந்தகோஸ்தே பிரிவினருக்கு ஒதுக்கப்பட்ட பகுதியில், உடல்களை அடக்கம் செய்ய யாரும் எதிர்ப்புத் தெரிவிக்கக்கூடாது. மாவட்ட நிர்வாகம் விரைவில் தீர்வுகாண வேண்டும். வழக்கு பைசல் செய்யப்படுகிறது என்றனர்.மனுதாரர் வழக்கறிஞர் திருநாவுக்கரசு, அரசு சிறப்பு வழக்கறிஞர் மனோகரன் ஆஜராகினர்.
DATED : 16.06.2015 CORAM THE HONOURABLE MR.JUSTICE S.MANIKUMAR and THE HONOURABLE MR.JUSTICE G.CHOCKALINGAM W.P(MD)No.8723 of 2015 and M.P(MD)No.1 of 2015 P.Joseph Raj .. Petitioner Vs. 1.The District Collector, Dindugal District, Dindugal. 2.The District Revenue Officer, Dindugal District, Dindugal. 3.The Revenue Divisional Officer, Dindugal, Dindugal District. 4.The Tahsildar, The Taluk Office, Dindugal East Taluk, Dindugal District. 5.The Inspector of Police, Ambathurai Police Station, Ambathurai, Dindugal Taluk and District. .. Respondents Prayer : Writ Petition is filed under Article 226 of the Constitution of India for the issuance of Writ of Mandamus forbearing the respondents herein from allowing the burial of dead bodies into the Pommachi Kanmai (Tank) situated in S.No.39 of A.Vellodu Village, Dindigul Taluk and District and consequently direct the respondents herein to exhume the two dead bodies, namely, Justin Thiraviyam and Thomaiyar, which were already buried in the said tank and pass such further or other orders. !For Petitioner : Mr.M.Thirunavukkarasu ^For Respondents : Mr.N.Manoharan, Special Government Pleader. :ORDER
(Order of the Court was made by S.MANIKUMAR, J) An agriculturist and resident of Sirunayakanpatti Post, A.Vellodu Village, Dindigul Taluk and District, has filed a Public Interest Litigation, for a Writ of Mandamus, forbearing the official respondents from allowing burial of dead bodies in Pommachi Kanmai (Tank), situated in S.No.39 of A.Vellodu Village, Dindigul Taluk and District. He has also prayed for a direction to the respondents to exhume two dead bodies, namely, Justin Thiraviyam and Thomaiyar, buried in the said tank.
2.On 02.06.2015, when the Writ Petition came up for admission, we declined to grant the prayer for exhuming the two dead bodies and directed the learned Special Government Pleader to get instructions.
3.In the supporting affidavit, the petitioner has contended that in Sirunayakkanpatti Village, there are about 1000 Christian families belonging to of Roman Catholic. There are 25 families belonging to Pentecost faction. A burial ground is situated in Survey No.6/1 of A.Vellodu Village, abetting Mangammal Theppam. Considering the representation of the village people, Survey No.63 of A.Vellodu Village, has been permitted to be used as a burial ground. In the revenue records, Survey No.63 has been classified as ?Mottayankulam?.
4.There is another tank in Survey No.62, named as, Angayanayakan Tank. Dead bodies of persons belonging to Pentecost faction of Christian religion, are not allowed to bury, both in Survey No.63 and in other burial grounds.
5.One Justin Thiraviyam, belonging to Pentecost faction, died. Despite objections from the petitioner, the body was buried on 19.01.2015 in Pommachikulam situated in S.No.39 in the presence of Village Administrative Officer, the Tahsildar, Dindigul East Taluk, Dindigul District and the Inspector of Police, Ambathurai Police Station, Dindigul District.
6.Pommachikulam Tank measures 2.5 acres and it serves as a primary water body, supplying drinking water to the villagers and cattles. The said tank is an indispensable source. Body of one Thomaiyar, belonging to Pentecost faction, was also buried in the said tank. As an agriculturist and person interested in the welfare of A.Vellodu Village, the petitioner sent representations, to the respondents, to allot some other place, for burying the dead bodies of persons belonging to Pentecost faction of Christian religion. Grievance of the petitioner is that the water body should be protected and not polluted. According to him, dead bodies buried in the tank, would cause communicable and other diseases.
7.Reverting to the notice ordered by us, on instructions from Mr.Uthaman, Revenue Divisional Officer, Dindigul, the third respondent herein, Mr.N.Manoharan, learned Special Government Pleader submitted that in Sirunayakanpatti, a hamlet village of A.Vellodu Village, there is a dispute between Roman Catholic and Pentecost factions, regarding burial ground, at Survey No.63/7, Mottaiyankulam Village. To resolve the dispute, there was a Peace Committee Meeting, held on 20.11.2012, in which the parties have arrived at a settlement, which is extracted hereunder:
?திண்டுக்கல் வட்டாட்சியர் முன்பாக திண்டுக்கல் வட்டாட்சியர் யு.டிவள்ளொடு கிராமம் உட்கடை சிறுநாயக்கன்பட்ழ கிராமம், கிறுஸ்துவ வன்னியர் டிபாதுமக்கள் பயன்படுத்தி வரும் மயானத்தை மெற்பழ கிராமத்தை செர்ந்த டிபந்தெடிகாஸ்தெ சபையினர் பயன்படுத்த வுடாது என்ற தாவா டிதாடர்பாக இன்று 20.11.2012 திண்டுக்கல் வட்டாட்சியர் அலுவலகத்தில் அமைதி பெச்சு வார்த்தை நடந்த பொது ஏற்படுத்தி டிகாண்ட உடன்பழக்கை.
1.சிறுநாயக்கன்பட்ழ கிராமம் சு.ஊ.கிறுஸ்துவ வன்னிய டிபாதுமக்கள் தற்பொது பயன்படுத்தி வரும் பஜல எண்.63ஃ7 டிமாட்டையன்குளம் மயானத்தில் டிபந்தெடிகாஸ்தெ சபையினர் பயன்படுத்த வுடாது.
2.டிபந்தெடிகாஸ்தெ சபையினர் பஜல எண்.62ஃ1 அங்கம நாயக்கன் குளக்கரையில் மயானமாக பயன்படுத்திக் டிகாள்ள வெண்டும்.
3.டிபந்தெடிகாஸ்தெ சபையினர் பஜல எண்.62ஃ1 அங்கம நாயக்கன் குளக்கரையினை பயன்படுத்தி டிகாள்ளும்பொது, சவ ஊர்வலத்தினை சு.ஊ.கிறிஸ்துவ டிபாதுமக்கள் கிரையம் டிபற்ற இடத்தின் வர்pயாக டிசல்லக்வுடாது எனவஜம், டிமாட்டணம்பட்ழ பாதை வர்pயாக டிசன்று, சவத்தினை பஜதைக்க வெண்டும் எனவஜம் உடன்பழக்கை டிசய்து டிகாள்ளப்பட்டது.
4.டிபந்தெடிகாஸ்தெ சபையினர் மெற்பழ பஜல எண்.62ஃ1 அங்கம நாயக்கன் குளக்கரையில் சவத்தினை பஜதைக்க அனுமதிக்கப்பட்ட இடத்தினை தவிர கிராமத்தில் வெறு எங்கும் மயானம் பயன்படுத்தக்வுடாது?.
Subsequently, death of persons, belonging to Pentecost faction of Christians, was not reported. On the request of A.Vellodu Panchayat Union, to provide a place for digging up bore-wells for supply of water to Karattalaganpatti, another hamlet village of A.Vellodu Village, and on the basis of a resolution passed by A.Vellodu Panchayat, bore-wells were dug up and therefore, place in Survey No.62/1, initially chosen for burial of dead bodies belonging to Pentecost faction, could not be used for the said purpose.
8.On 18.01.2015, when one Clement Justin belonging to Pentecost faction, died and his body was attempted to be buried at Survey No.62/1, objections were made, and to avert law and order situation, Dindigul East Tahsildar, Regional Deputy Tahsildar, Revenue Inspector and Superintendent of Police (Rural), Inspector of Police, Ambathurai, were present at the site. In a place, where there was no Ayacut lands, body of Clement Justin was buried, in Survey No.39/1, Pommachikulam. Thereafter, objections were made by one Joseph Raj and other land owners of Sirunayakkanpatti Village. On 04.05.2015, another person, namely Thomaiyar, Son of Asirvadam, died and his body was also buried in Survey No.39/1.
9.When the Writ Petition came up on 15.06.2015, Mr.M.Thirunavukkarasu, learned counsel appearing for the petitioner submitted that one Arockiyasamy, who represents Roman Catholic Christians (belonging to Vanniyar Community) and one Mr.Maria Paul Robert, representing Pentecost faction (belonging to Vanniyar Community) have no objection for allotting a portion of land on the southern side of Survey No.39/1, for burying the dead bodies of persons belonging to Pentecost faction. In addition to the above, Mr.Maria Paul Robert, representing Pentecost faction of Christians, submitted that a passage may be earmarked to reach the above said place, if it is allotted. On the above submissions, we requested Mr.Uthaman, Revenue Divisional Officer, Dindigul, the third respondent herein, to furnish necessary details.
10.Reverting to the above, Mr.Uthaman, Revenue Divisional Officer, Dindigul, the third respondent herein, in his report, at paragraph Nos.3 and 4, has stated as follows:
?3.The pathway to the proposed burial ground in S.No.39/1 of A.Vellodu Village commences from the village habitation and passes through the existing cart track situated in S.Nos.68,31,32,40,41 and in the middle of the S.No.41, the proposed pathway to burial ground diverts towards western side in S.No.39/1 of A.Vellodu Village, Dindigul Taluk, as marked in the rough sketch attached. The proposed burial ground is to be formed on the southern portion of the S.No.39/1 which lies above the said Pommachikulam. The proposed pathway in S.No.39/1 will be at a width of 3.6 meters, and at a length of 53.6 meters. As the proposed burial ground is situated in south western end of the S.No.39/1, Pommachikulam and the same is located at the above the level of existing tank there will be no hindrance to the storage of the water in the tank.
4.It is also submitted there is no Ayacut lands to the said Pommachikulam. It is submitted that the south western end of the S.No.39/1 is found to be suitable place for locating the burial ground for the use of people belongs to Pentecost community of Sirunayakanpatti Villlage. It is also submitted that the orange colour marked portion in the rough sketch is the proposed place for burial ground for Pentecost Sirunayakanpatti Village and the marked portion in blue colour available in the rough sketch in S.No.39/1 is the suitable site for the proposed pathway to reach the said burial ground?.
He has also enclosed a sketch for the proposed burial ground in Survey No.39/1 of A.Vellodu Village.
11.However, during the course of hearing, it was also submitted that since Survey No.39/1 is a water body, the Government is the authority to classify the same, a portion as a burial ground, which is shown in orange colour in the sketch, submitted before this Court.
12.From the materials furnished before this Court, we find that there are many burial grounds in the said Village. There is a separate burial ground for Hindus. Other burial grounds are exclusively used by Christians Nadar (Roman Catholic), Vocalica Gowders, Hindu Pallars, etc. Details of the same are extracted hereunder:
வ.எண்
பஜல எண்.
பரப்பளவஜ வகைபாடு குறிப்பஜரை 0.05.00 ச.பஜ அகல இரயில் பாதை 0.12.00 ச.பஜ மயானம்;
சு.ஊ.கிறிஸ்தவர்களின் கல்லறை உள்ளது. இதில் ஊராட்சி சார்பில் கட்டப்பட்ட காத்திருப்பொர் வுடம் உள்ளது. இந்த கல்லறை கிறிஸ்தவர்களுக்கு பொதுமானதாக இல்லாததால் தற்பொது இவர்கள் அருகில் உள்ள 06ஃ03பி பட்டா நிலத்தையஜம் கிரையம் டிபற்று கல்லறையாக பயன்படுத்தி வருகிறார்கள்.
0.09.50 ச.பஜ மங்கம்மாள் டிதப்பக்குளம்;;;' சிறுநாயக்கன்பட்ழயில் வசிக்கும் தலித் கிறிஸ்தவர்கள் மற்றும் நாடார்கள் ஆகியொர் டிபாது மயானமாக இந்த இடத்தை பயன்படுத்தி வருகின்றனர்.
0.01.50 ச.பஜ தெசிய டிநடுஞ்சாலை 0.04.50 ச.பஜ வண்ழப்பாதை 1.75.00 ச.பஜ அங்கமநாயக்கன்குளம்' கரட்டர்கன்பட்ழயில் வசிக்கும் டிபாதுமக்களுக்கு குழீநர் தெவைக்கு இந்தக்குளத்தில் இருந்து ஆர்;துளைக்குர்hய் முலம் நீர் எடுக்கப்பட்டு பயன்படுத்தப்பட்டு வருவதால் இப்பகுதி மக்கள் மயானம் அமைக்க எதிர்ப்பஜ டிதரிவித்து வருகின்றனர்.
0.50.00 ச.பஜ டிமாட்டையன்குளம்' சிறுநாயக்கன்பட்ழயில் சுமார் 5000 டிபாதுமக்கள் வசித்துவருகிறார்கள். இங்கு சு.ஊ.கிறிஸ்தவர்களின் கல்லறை உள்ளது. இதில் ஊராட்சி சார்பில் கட்டப்பட்ட காத்திருப்பொர் வுடம் உள்ளது. இந்த கல்லறைக்கு டிசல்லும் வர்p இல்லாததால் சு.ஊ.கிறிஸ்தவர்கள் 63ஃ6பி பட்டா நிலத்தை கிரையம் டிபற்று பாதையாக பயன்படுத்தி வருகின்றனர்.
0.67.00 ச.பஜ ஓடை 0.52.00 ச.பஜ ஓடை 0.14.50 ச.பஜ மயானம்' முர்த்திநாயக்கன்பட்ழயில் வசிக்கும் இந்து மக்கள் இந்த பகுதியை மயானமாக பயன்படுத்தி வருகின்றனர். இப்பகுதி 1 கி.மீ. டிதாலைவில் உள்ளது.
0.47.00 ச.பஜ மயானம்' நரசிங்கபஜரம் பகுதியில் வசிக்கும் இந்து ஒக்கலிக கவஜடர் மக்கள் இந்த பகுதியை மயானமாக பயன்படுத்தி வருகின்றனர். இப்பகுதி 1 கி.மீ. டிதாலைவில் உள்ளது.
0.27.00 ச.பஜ மயானம்' நரசிங்கபஜரம் பகுதியில் வசிக்கும் இந்து ஒக்கலிக கவஜடர் மக்கள் இந்த பகுதியையஜம் மயானமாக பயன்படுத்தி வருகின்றனர். இதில் ஊராட்சி சார்பில் காத்திருப்பொர் வுடம் உள்ளது.
0.19.00 ச.பஜ ஓடையஜம் ஊராட்சி ஒன்றிய சாலையஜம்
0.19.50 ச.பஜ மயானம்' கரட்டர்கன்பட்ழயில் வசிக்கும் இந்து பள்ளர் இனத்தைச் செர்ந்த மக்கள் மயானமாக பயன்படுத்தி வருகின்றனர்.
1.29.00 ச.பஜ டிபாம்மாச்சிகுளம்' இந்தக்குளத்தில் மெடாக உள்ள பகுதியின் பரப்பளவஜ'0.21.47 டிஉறக்டெர் (53 டிசன்ட்) ஆகம். மெடான இந்த பகுதியில் ஆக்கிரமிப்பஜ மற்றும் மரங்கள் எதுவஜம் இல்லை. இந்த இடத்தில் டிபந்தடிகாஸ்தெ சபையினர் கல்லறையாக பயன்படுத்தி வருவதால் நீர்பிழப்பஜ பகுதியில் பாதிப்பஜ ஏற்பட வாய்ப்பில்லை.
13.முiவா யனெ மin ழக வாந டிநசநயஎநன கயஅடைல றழரடன றiளா சு.ஐ.P.இ அநயniபெ ?சுநளவ in Pநயஉந?. வுhழளந றாழ அளைள வாநசை டிநடழஎநன அயல நஎநn றiளா சு.ஐ.P.இ வழ டிந சநயன யள ?சுநவரசn கை pழளளiடிடந?. டீரவ வாந புசநயவ Pழநவ வுhசைரஎயடடரஎயச ளயலள: ?டிநருந லுளடினாருவன் இன்றில்லை டியன்னும்
டிபருமை யஜடைத்திவ் வஜலகு?.
The English meaning of the above said Thirukural by Rev.G.U.Pose is extracted here under:
?Existing yesterday, to-day to nothing burled!- Such greatness owns this transitory world?. Graveyard is a place to rest. We wish the dead, R.I.P., but on the facts and circumstances of this case, we could see that there is no peace for the living. When there is a casteless society in many countries, is there any cure for this chronic disease, caste? On the facts, the bereaved have no place to bury the dead body.
14.The Great Poet Thiruvalluvar further says: ?epy;yh jtw;iw epiyapd btd;WzUk;
g[y;ywp th;zik fil?.
Meaning: epiyapy;yhjitfis epiyahdit vd;W czUk; g[y;ywpt[ cilatuhf ,Uj;jy; thH;f;ifapy; ,Hpe;j epiyahFk;.
The English meaning of the above said Thirukural by Rev.G.U.Pose is extracted here under:
?Lowest and meanest lore, that bids men trust secure, In things that pass away, as things that shall endure?.
15.After going through the materials, we express our displeasure on the attitude of the villagers, who have separate burial grounds, depending upon their castes. A reminder of a native American Proverb ?When you were born, you cried and the world rejoiced. Live your life in a manner so that when you die, the world cries and you rejoice?. Even after death, caste and factionalism, have given rise to law and order situation. Christianity has no caste system. What is prevalent and practiced in Hinduism appears to have been percolated into the above said religion. Whether ?Holy Bible? allows this practice! It is left to the conscience of the practitioners, who seek pride in having their caste tags. Even for a decent burial, one has to fight for a place, officials have to visit the place, Peace Committee to be conducted and ultimately to litigate. During lifetime, people fight for rights, customary, personal or property, etc. We are pained to see that even after death, the fight continues for burial. Religious belief and customs may vary in the matter of disposal of dead bodies. The place of burial is visited by family members and friends, as a mark of respect and to pay tributes. At this juncture, we deem it fit to extract a passage from a Judgment of our Brother Hon'ble Mr.Justice K.Chandru, in W.P(MD)No.3855 of 2005:
?The petitioner must be reminded of an yester year popular cinema song which beautifully summarised the burning ghat as the only place where total equality between communities exist. It may be quoted verbatim for the benefit of the petitioner and his community so that they may give up a separate enclosures within the public grave yard/cremation ground. ?rkurk; cyht[k; ,lnk ek; thH;tpy; fhzh rkurk; cyht[k; ,lnk.
$hjpapy; nknyhbud;Wk;> jhH;e;jth; fPnHhbud;Wk; ngjkpy;yhJ vy;nyhUk; Kotpdpy; nrh;e;jpLk; fhL bjhy;iyapd;wpna J}q;fpLk; tPL cyfpdpny ,Jjhd; ek; thH;tpy; fhzh rkurk; cyht[k; ,lnk murDk; vq;nf Mz;oa[k; vq;nf mwpQDk; vq;nf mrlDk; vq;nf Mtp nghdgpd; TLthh; ,q;nf Mjypdhy; ,Jjhd; ek; thH;tpy; fhzh rkurk; cyht[k; ,lnk?.
In the above writ petition, the petitioner therein was a President and Nattanmai of Arya Vaisya Community in Madurai. He challenged an order passed by the Commissioner of Police, Madurai, cancelling an agreement entered into between the said community and the Corporation, in allotting a separate cremation yard, for the purpose of burning the dead bodies, belonging to the members of the petitioner's community. While dismissing the writ petition, the learned Judge has made the said observation.
16.We may add one more lyric:
?Mo mlq;Fk; thH;f;ifalh Mwo epynk brhe;jklh?
17.In metropolis, even the place is not available. In metropolis, where there is no space, burial grounds are converted into electric crematoriums. Perhaps in this village, as plenty of space is available, each section of the society, has a separate burial ground.
18.We may also add paragraphs 9 and 10 from the Judgment in W.P(MD)No.10782 of 2006 dated 14.08.2012 (Paul Thankom vs. Secretary to Government Home Department, State of Tamil Nadu, Fort St. George, Chennai and six others) ''9.Nobody shuns a doctor, or staff or even an employee, who cleans up a patient, in a hospital, on the grounds of caste, creed or religion. Differences though exist, nobody would ever think of it. Blood transfused in a hospital is not segregated on the basis of caste, creed or religion. Nor the person who requires blood, would ever demand blood only from a person belonging to his caste, community, creed or religion. If for his survival and existence a person can consciously believe and accept that all are equal, irrespective of caste, creed, community or religion, then why this hatred and division. Organs are transplanted. Blood and body have no religion or caste. When the blood and organs of a Hindu can save a Muslim or vice versa or even a christian then why this intolerance. Is there not a similarity in 'Om', "Amen and "Ameen?". All religions aim at the same destination. Forms and practices may differ. One should not forget that our glorious constitution enshrines, secularism, fraternity and equality. Unity in diversity is our strength.
10.Before parting with the case, this Court wishes to reproduce the words of the Hon'ble Apex Court.
"Our tradition teaches tolerance; Our philosophy preaches tolerance; Our Constitution practices tolerance; Let us not dilute it".''
19.The prayer sought for in the writ petition is not to bury dead bodies in Pommachi Kanmai situated in S.No.39 of A.Vellodu Village, Dindigul Taluk and District. Since, the third respondent viz., Revenue Divisional Officer, Dindigul District has submitted a report as stated supra, considering the difficulty expressed in burying the dead bodies of Pentecost faction and the alternative place agreed to by the petitioner and one Mr.Maria Paul Robert, representing Pentecost, (belonging to Vanniyar community) and considering the ground reality, for the present, Pentecost faction may be allowed to bury the dead bodies in the southern portion of Survey No.39/1, earmarked in the sketch, marked in orange colour, and with a passage shown in blue colour, till a permanent solution is arrived at, in Sirunayakanpatti Village in the light of what we have discussed. We make it clear that, till such time, members belonging to other factions, should not make any objections. Keeping in mind what the Constitution of India, seeks to achieve and the above discussion, the District Administration is directed to take up the issue and accordingly decide.
20.Before we part with, we wish to state our ?Magna Carta?. The Constitution of India seeks to achieve, JUSTICE, social, economical and political; LIBERTY of thought, expression, belief, faith and worship; EQUALITY of status and of opportunity;
and to promote among them all FRATERNITY assuring the dignity of the individual and the [unity and integrity of the Nation].
Society is infected with deadly viruses, like castism, communalism and so on and so forth. Viruses have found a permanent place in mind. This is a classic case, as to how people fight, even for burial of dead bodies, forgetting for a moment that our body is:
?fhank ,J bgha;alh btWk; fhw;wilj;j igalh?
We only pray that our religious heads, to address the mass, equality, fraternity and brotherhood.
21.With the above directions, this Writ Petition stands disposed of. No costs. Consequently, connected Miscellaneous Petition is closed.
[S.M.K., J.] [G.C., J.] Index: Yes 16.06.2015 Internet: Yes NB2/smn To 1.The District Collector, Dindugal District, Dindugal. 2.The District Revenue Officer, Dindugal District, Dindugal. 3.The Revenue Divisional Officer, Dindugal, Dindugal District. 4.The Tahsildar, The Taluk Office, Dindugal East Taluk, Dindugal District. 5.The Inspector of Police, Ambathurai Police Station, Ambathurai, Dindugal Taluk and District. S.MANIKUMAR, J. and G.CHOCKALINGAM, J. NB2/smn
ORDER MADE IN W.P(MD)No.8723 of 2015 and M.P(MD)No.1 of 2015 16.06.2015
திராவிட மலக் கழக விடுதலை கிறிஸ்துவ அடிமைகள் விடுதலை செய்தி .
No comments:
Post a Comment